love....

 

مهرداد اوستا در جوانی عاشق دختری شده و قرار ازدواج می گذارند.

دختر جوان به دلیل رفت و آمد هایی که به دربار شاه داشته ، پس از مدتی مورد توجه شاه قرار گرفته و شاه به او پیشنهاد ازدواج می دهد.

دوستان نزدیک اوستا که از این جریان باخبر می شوند، به هر نحوی که اوستا متوجه خیانت نامزدش نشود سعی می کنند عقیده ی او را در ادامه ی ارتباط با نامزدش تغییر دهند .

ولی اوستا به هیچ وجه حاضر به بر هم زدن نامزدی و قول خود نمی شود .

تا اینکه یک روز  مهرداد اوستا به همراه دوستانش ، نامزد خود را در لباسی که هدیه ای از اوستا بوده ، در حال سوار شدن بر خودروی مخصوص دربار می بیند...

مهرداد اوستا ماه ها دچار افسردگی شده و تبدیل به انسانی ساکت و کم حرف می شود.

سالها بعد از پیروزی انقلاب ، وقتی شاه از دنیا می رود ، زن های شاه از ترس فرح ، هر کدام به کشوری می روند و نامزد اوستا به فرانسه .

در همان روزها ، نامزد اوستا به یاد عشق دیرین خود افتاده و دچار عذاب وجدان می شود .

و در نامه ای از مهرداد اوستا می خواهد که او را ببخشد.

اوستا نیز در پاسخ نامه ی او تنها این شعر را می سراید....

.

.

.

وفا نكردي و كردم، خطا نديدي و ديدم
شكستي و نشكستم، بُريدي و نبريدم

اگر ز خلق ملامت، و گر ز كرده ندامت
كشيدم از تو كشيدم، شنيدم از تو شنيدم

كي ام، شكوفه اشكي كه در هواي تو هر شب
ز چشم ناله شكفتم، به روي شكوه دويدم

مرا نصيب غم آمد، به شادي همه عالم
چرا كه از همه عالم، محبت تو گزيدم

چو شمع خنده نكردي، مگر به روز سياهم
چو بخت جلوه نكردي، مگر ز موي سپيدم

بجز وفا و عنايت، نماند در همه عالم
ندامتي كه نبردم، ملامتي كه نديدم

نبود از تو گريزي چنين كه بار غم دل
ز دست شكوه گرفتم، بدوش ناله كشيدم

جواني ام به سمند شتاب مي شد و از پي
چو گرد در قدم او، دويدم و نرسيدم

به روي بخت ز ديده، ز چهر عمر به گردون
گهي چو اشك نشستم، گهي چو رنگ پريدم

وفا نكردي و كردم، بسر نبردي و بردم
ثبات عهد مرا ديدي اي فروغ اميدم؟

 

بخت اگر از تو جدایم کرده
می گشام گره از بخت ، چه باک
ترسم این عشق سرانجام مرا
بکشد تا به سراپرده خاک



نظرات شما عزیزان:

دختر خوشگل
ساعت22:27---25 اسفند 1389
salam
mer30 ke be webam sar zadi
webet alieeeeeeee
u ham sal khubi adshte bashi
man linket kardam u ham linakm kun mer30
byeeeeeeeeeee


قلب من
ساعت13:35---18 آذر 1389
__________________$$$$$$$_$$ $$$$
_________$$$$$$$$$$$$$$$$$__ $$$$
_____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_ _$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$
___$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$_$ $$$$
__$$$$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$
__$$$_$$_$$$$$$$$$$$$$$$$$_$ $$
__$$$_$$_$$$$$$$$____$$$$
_$$$$$_$$$$$$$$$$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$
_$$$_$$_$$$$$$$$$$$
$_$$$$$$__$$$$$$$$$
$_$$$$$$___$$$$$$$$
_$$$$$$$$$__$$$$$$$
$_$$$$$$$$___$$$$$$
$$_$$$$$$$$___$$$$$
$$$_$$$$$$$$__$$$$$$
_$$$_$$$$$$$$$_$$$$$
$$$$$ __$$$$$$$$_$$$$
$$$$$$$ __$$$$$$$$$__$
$_$_$$$$$__$$$$$$$$$_$$$$
$$$__$$$$$__$$_$$$$$$$_$$$$
$$$$$$_$$__$$$$$$$$$$$$$$$
_$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$
__$$$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$__$$$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$
$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$
$__________$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$
$____________$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$
$______________$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$
$_______________ _$$$$$$$$$$$$ $$$$$$
$_______________$$$$$$$$$$$$ $$$$$$
$____________$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$
__________$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$
_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$
$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$
$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$
$__$$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$ $$
_$$$__$$_$$________$$$$$$$$$ $$
_$$$_$$_____________$$$$$$$$ $$
_$$_$$______________$$$$$$$$ $$
_$$$$________________$$$$$$$ $$$
_$$$$________________$$$$$$$ $$$
__$$$_________________$$$$$$ $$$
$_____________________$$$$$$ $$$
$____________________$$$$$$$ $$$
$____________________$$$$$$$ $$$$
$____________________$$$$$$$ $$__$$$$$
$___________________$$$$$$$$ $$$$$$$$$$
$____________________$$$$$__ $$$$$$$$$$$$


pari ... !
ساعت22:07---17 آذر 1389

مرگ من روزي فرا خواهد رسيد
در بهاري روشن از امواج نور
در زمستاني غبار الود و دور
يا خزاني خالي از فرياد و شور

مرگ من روزي فرا خواهد رسيد
روزي از اين تاخ و شيرين روز ها
روز پوچي همچو روزان دگر
سايه اي ز امروز ها . ديروز ها!

ديدگانم همچو دالان هاي تار
گونه هايم همچو مرمر هاي سرد
ناگهان خوابي مرا خواهد ربود
من تهي خواهم شد از فرياد درد

مي خزند ارام روي دفترم
دستهايم فارغ از افسون شعر
ياد مي ارم که در دستان من
روزگاري شعله مي زد خون شعر

خاک مي خواند مرا هر دم به خويش
مي رسند از ره که در خاکم نهند
اه شايد عاشقانم نيمه شب
گل به روي گور غمناکم نهند

بعد من ناگه يه يک سو ميروند
پرده هاي تيره ي دنياي من
چشم هاي ناشناسي مي خزند
روي کاغذ ها و دفتر هاي من

در اطاق کو چکم پا مي نهد
بعد من با ياد من بيگانه اي
در بر ايينه مي ماند به جاي
تار مويي . نقش دستي . شانه اي

مي رهم از خويش و ميمانم ز خويش
هر چه بر جا مانده ويران مي شود
روح من چون بادبان قايقي
در افق ها دور و پنهان مي شود

مي شتابند از پي هم بي شکيب
روز ها و هفته ها و ماه ها
چشم تو در انتظار نامه اي
خيره مي ماند به چشم راه ها

ليک ديگر پيکر سرد مرا
مي فشارد خاک دامن گير خاک
بي تو دور از ضربه هاي قلب تو
قلب من مي پوسد آنجا زير خاک

بعد ها نام مرا باران و باد
نرم مي شويند از رخسار سنگ
گور من گمنام مي ماند به راه
فارغ از افسانه هاي نام و ننگ


قلب من
ساعت15:07---17 آذر 1389
وااااااااااااااااااااااای این چی بود دیگه

خداااااااااااااااااااااااااا ا جونم تموم شد اینا تموم نشدن

هی هی خوشت میاد آدمو سره کار بزاری نه ؟ آفرین به کارت ادامه بده دختر یه روز حرفه ای میشی میری دانشگاه دیپلم میگیری من موندم چرا این قد غذاتو زود زود میخوری میدونی چرا؟؟

خوب اول دوره دهنتو پاک کن حالا دستتو نگاه کن ببین چقد آشغال بود هنوز غذا خوردن یاد نگرفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هههههههههه


قلب من
ساعت13:37---15 آذر 1389
سلام زود بیا

قلب من
ساعت13:42---14 آذر 1389
سلام خوبی ؟؟؟؟ تو که سر نمیزنی بابا بازم مرام خودم

یه مسابقه تو وبم برپاست تا داغه بیا

سرد شد دیگه نمیشه ها بدو بدو جاموندی


قلب من
ساعت13:41---14 آذر 1389
سلام خوبی ؟؟؟؟ تو که سر نمیزنی بابا بازم مرام خودم

یه مسابقه تو وبم برپاست تا داغه بیا

سرد شد دیگهنمیشه ها بدو بدو جاموندی


arash_k2
ساعت22:19---11 آذر 1389
آپم[گل]

Ehsan
ساعت16:30---7 آذر 1389
aliYEh miSS loVE


قلب من
ساعت9:26---7 آذر 1389
´´´´´´´´´´´´´´¶´¶¶´¶¶
´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶ ´´´´´¶¶´´´´´...................´´´´¶¶< br /> ´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´ ´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´,,,,,,,,,,,,,,,,,´´´´´


arash_k2
ساعت14:38---6 آذر 1389
سلام
ابجی مهسا
شرمنده ام زیاد نت نمیام
سرم خیلی شلوغه
ممنون که به یادم بودی
خیلی خوشحال شدم از حظورت
فردات روشن وسبز


مهدی
ساعت22:06---4 آذر 1389
اگر عشق را دیدی سلام مرا به او برسان
عشق را از دیار ما به شهر بی وفایی و نامروتی رانده اند


shervin
ساعت15:09---2 آذر 1389
salam web ghashangi dari khoshha misham be manam sar bezanil

amir
ساعت15:12---1 آذر 1389
salam.khoooOfi?khoooOfam.vebe khoshmelii dariiiii............mamnoooOnetam ke behem sar zadi.bazam bia montazeretam.bye............

قلب من
ساعت8:46---25 آبان 1389
سلام خوبی؟ معلومه شما کجایین؟؟؟؟؟؟؟

ازت میخوام زود بیای پیشم یه سوال دارم از همتون میخوام جوابشو بگیرم

امیدوارم اسم تو هم توشون باشه

منو منتظر نذاریا


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ تاريخ 22 آبان 1389برچسب:,ساعت 17:12 نويسنده mahsa |